Ik ben weer terug van weggeweest, maar na een gekke tijd van drie maanden in ''lockdown'' zitten, mag ik eindelijk weer fysiek stage lopen. Natuurlijk heb ik deze drie maanden niet stilgezeten.. Meer hierover zie je in deze nieuwe blog.

In de eerste vier weken van semester 2 heb ik mijn nieuwe stageklas en stageschool leren kennen, ik ging namelijk stage lopen in groep 3/6. De eerste indruk die ik had over mijn nieuwe groep was pittig, maar zeker ook uitdagend. Ik had veel zin om deze uitdaging aan te gaan en met deze klas aan mijn opdracht voor LA6 te werken, voor deze opdracht had ik namelijk al enkele kinderen geobserveerd met wie ik de cyclus van Handelingsgericht werken wilde doorlopen.
In week 5 begon eigenlijk mijn stageweek, die ging helaas niet door i.v.m. de sluiting van alle scholen. Ik vond dit heel jammer, want in die week wilde ik veel kinderen observeren voor mijn opdracht, een band creëren met mijn nieuwe groep en aan mijn persoonlijke leerdoelen werken. Dit werd allemaal uitgesteld..
In week 7 kreeg ik contact met mijn stagebegeleider en basisschoolcoach. Samen hadden we besproken welke kinderen ik online mocht begeleiden voor mijn opdracht. Dit waren kinderen die moeite hadden met taal en/of rekenen. Samen met de leerlingen had ik besproken welke leervraag ze hadden en waar ze extra begeleiding in willen, met deze informatie kon ik dus mijn casussen over rekenen en taal uitvoeren.
Onder tussen heb ik gesprekjes gehad met mijn stagebegeleider over de ondersteuningsstructuur van school, de groepsplannen van de klas en persoonlijke informatie van de kinderen die ik begeleid. Ik vond het heel fijn dat mijn stagebegeleider onlangs de drukte toch veel moeite en tijd in mij stak.
Voor het stukje onderzoek en materiaal ontwerpen van LA6 ben ik bezig geweest met de casus die we hadden behandeld bij de lessen van onderzoek. Samen met mijn groepje heb ik de hoofdvraag en deelvragen behandeld en een kritische reflectie geschreven. Aan de hand van het onderzoek heb ik materiaal ontworpen waarbij je het samenwerken kan stimuleren in je klas.
In de laatste weken van semester 2 richt ik mij op het sociaal-emotioneel gedrag van een een kind, zodat ik de laatste casus ook kan uitvoeren. Ook ga ik mijn evaluatie schrijven over de kritische handelingen die we moeten afronden.
Juf Demi
Reactie plaatsen
Reacties